Rekonstrukcija brodske prevodnice na Đerdapu 1 počeće krajem februara i biće završena do marta 2021, kaže pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.

Predlog budžeta za 2020. godinu predviđa 2,23 milijarde dinara za adaptaciju brodske prevodnice u sastavu Hidroelektrane Đerdap 1. To će biti prva veća rekonstrukcija prevodnice na Đerdapu 1, koja je puštena u rad 1970. godine. Kroz nju je do sada prošlo više od od 400.000 plovila.
Kovačević je istakao da će vreme prevođenja brodova biti skraćeno sa sadašnjih sat i 10 minuta na oko pola sata, što će značajno ubrzati plovidbu.

Vodni saobraćaj je i dalje najefikanijie vid prevoza veće količine robe na većim udaljenostima, gde vreme ne igra značajan faktor. Kovačević kaže da su budžetom za 2020. godinu planirane još dve prevodnice, i to Đerdap 2 i na Tisi, na brani kod Novog Bečeja.

Ugovor o rekonstrukciji brodske prevodnice hidroenergetskog i plovidbenog sistema Đerdap 1 potpisan je početkom 2019. sa konzorcijumom izvođača radova koji predvodi nemačka kompanija DSD Noel. Ugovor je vredan 27 miliona evra.

Sadašnji kapacitet prevodnice je oko 6.300 plovila godišnje. Rekonstrukcija, koju će u okviru konzorcijuma raditi i dve srpske firme Feromont i Elektromontaža, omogućiće povećanje kapaciteta prevođenja na 10.000 plovila godišnje.

Prevodnica je važna ne samo za Srbiju već i za sve zemlje kroz koje Dunav prolazi i za EU u celini, jer je u pitanju važan evropski saobraćajni koridor.