Jedinstveni kontakt centar Vlade Srbije “Covid-19”

Vlada Srbije je danas uspostavila jedinstveni kontakt centar “Covid-19” na telefonu broj 19819, gde građani mogu dobiti savete i preporuke stručnjaka i kontaktirati nadležne stručne službe u celoj zemlji.

Vlada je saopštila da je radno vreme operatera u tom centru svaki dan od 8 do 22 sata, a informacije u vezi s virusom su dostupne neprekidno, 24 sata.

Pozivanje tog kontakt centra je besplatno za korisnike svih mreža, bilo da se radi o fiksnim ili mobilnim operatorima.

Vlada je uspostavila i jedinstveni kontakt centar za pomoć starim osobama, telefon broj 19920.

Pozivanjem tog broja, gradjani se mogu obratiti za pomoć za nabavku namirnica, lekova i drugog u gradskim i opštinskim centrima u kojima se angažuju volonteri.Pozivanje i tog broja je besplatno za korisnike svih mreža.
Za prijavljivanje volontera Vlada je uspostavila nacionalnu platformu www.budivolonter.gov.rs.

To mogu biti svi koji ne spadaju u rizičnu grupu, a žele da pomognu, mogu se prijaviti popunjavanjem prijave na tom sajtu ili besplatnim pozivanjem kontakt centra “Covid-19” na broj 19819 svaki dan od 8 do 22 sata.Sve prijave će se proveravati, sa ciljem da se spreči i najmanja zloupotreba.

Platforma je realizovana uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).

Kontakt centar za republičke inspekcije radi od danas. Građani i privreda mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme na broj 011/6350-322 ili putem sajta inspektor.gov.rs.

Operateri su na raspolaganju od 9 do 16, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku.

Taj kontakt centar pokrenula je Vlada u saradnji s Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Kancelarijom za IT i eUpravu, NALED-om i Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj.