Otvoren 43. Međunarodni sajam turizma u Beogradu

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, svečano je otvorila 43. Međunarodni sajam turizma u Beogradu i tom prilikom poručila da će poseta velikog broja ministara iz drugih zemalja doprineti jačanju turističke razmene između naših država ali i učvršćivanju postojeće poslovne saradnje.

„Posebno smo ponosni na novi turistički brend Srbije. Srbija je predstavljena kao moderna, otvorena, uzbudljiva i kreativna destinacija. Upravo onako kako nas je videlo milion posetilaca iz celog sveta koji su obišli naš paviljon na Svetskoj izložbi u Dubaiju. Postavili smo novi standard međunarodnog predstavljanja Srbije u svetu, a rezultat je više od 40 potpisanih predugovora i ugovora i 20 naših kompanija koje se pripremaju da počnu poslovanje u regionu Bliskog Istoka“, navela je Matić.

Ona je dodala da su već počele pripreme za nastup na EXPO 2025 u Osaki, kao i da su Beograd i Srbija spremni da budu domaćini Međunarodne Specijalizovane izložbe EXPO 2027, za poziciju za koju je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić podnela pismo kandidature u januaru ove godine.

Na svečanom otvaranju govorili su i gradonačelnik grada Beograda, Zoran Radojičić i direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović, a ceremoniji su prisustvovali i predstavnici kabineta predsednice Vlade Srbije, Ane Brnabić,  kao i ministar ekonomskog razvoja Crne Gore, Jakov Milatović, ministar turizma Bugarske, Hristo Prodanov, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, Staša Košarac, ministar za evropske integracije i međunarodnu saradnju, Zlatan Klokić i ministar turizma Maldiva Abdula Mausom.

43. Međunarodni sajam turizma održava se na Beogradskom sajmu do 27. marta 2022. godine pod sloganom „Između planina i mora“. Pored Sajma turizma, tradicionalno će biti održane još dve manifestacije: 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske usluge HORECA-OPREMA (24 – 27. mart) i 12. Međunarodni sajam vina BEOWINE (25 – 26. mart).

Na sajmu se predstavljaju: Grčka, Turska, Crna Gora, Tunis, Egipat, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Severna Makedonija, Rumunija, Mađarska, Slovačka, Maldivi, dok pojedinačno nastupaju izlagači iz Albanije, Hrvatske i Slovenije. Ove godine se, po prvi put predstavljaju i Malezija i Demokratska Republika Sao Tome i Principe.

Beogradski sajam će, kao deo aktivnosti unapređenja atraktivnosti ponude Sajama turizma u saradnji sa partnerom Dunavskim centrom za kompetenciju, predstaviti virtualno putovanje „Rutom rimskih careva i dunavskim putem vina“ pod sloganom „Upoznajte Rimljanje / Meet the Romans“.

Ruta danas povezuje 10 zemalja iz regiona Dunava i Jadrana: Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Mađarsku, Bugarsku, Rumuniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Albaniju i Severnu Makedoniju – 22 rimske i 12 vinskih destinacija, koje zajedno svedoče o rimskom prisustvu na ovim prostorima između I i IV veka nove ere.

Posetioci će u hali 1A imati prilike da uz pomoć VR naočara putuju kroz arheološka nalazišta, destinacije i organizovane događaje spektakularnih borbi i kulturnih događaja sa kostimiranim učesnicima iz rimskog perioda.

Turističku ponudi istočne Srbije i Donjeg Podunavlja predstaviće turističke organizacije Zaječara i drugih gradova i opština sa ovog područja.

foto: Ministarstvo turizma/Beogradski sajam