Rekonstrukcija pruge Niš-Zaječar po planu, kraj radova u avgustu

U okviru rekonstrukcije pruge Niš-Zaječar do sada je postavljen 41 kilometar novih koloseka između Matejevca i Knjaževca.

U toku su radovi na najtežoj deonici od 13 kilometara u Svrljiškoj klisuri. Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz Svrljišku klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima.

Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše još 12 kilometara kilometara pruge između Svrljiga i Knjaževca, pa da čitava deonica Matejevac-Knjaževac bude završena,

rekao je Tanjugu Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.

U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Knjaževac. Pored toga, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova.

Takođe, između Matejevca i Knjaževca, navodi Stanisavljević, rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza. Na toj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada od 1.701 metar, kaže Stanisavljević.

Radovi na rekonstrukciji pruge Niš – Zaječar, dugoj 108 kilometara, počeli su 25. februara 2019. godine, a rok za završetak cele pruge je 19. avgust 2020. Ukupna vrednost radova je 38,8 miliona evra.

izvor: Tanjug