U okviru rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar, uskoro bi trebalo da bude završena deonica od Crvenog krsta do Svrljiga.
Kako navodi “Infrastruktura Železnica Srbije a.d.” u toku su radovi na rekonstrukciji tunela GRAMADA, dužine 170 metara, koji se nalazi na najtežoj deonici u Svrljiškoj klisuri. Ovo mesto oduvek je bilo prirodna granica Svrljiga i Niša.
Radovi na ovom železničkom pravcu počeli su krajem februara, nakon što su u kratkom periodu tri puta iskliznuli teretni vagoni i cisterne iz šina.
Prva faza bila je preprojektovanje i lociranje krivina koje mogu da se preprave, s obzirom da je izgrađena 1920. godine, sa parametrima koji su danas neadekvatni i najrizničiji, a upravo čine te kritične tačke. Drugi deo radova sprovodi se na krivinama, a paralelno sa tim Infrastruktura obavlja zamenu pragova na 52 mosta,
kazao je nedavno pomoćnik ministra za železnički saobraćaj Lazar Radak.
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar koštaće pet milijardi dinara i pruga će biti vraćena na projektovanu brzinu od 90 kilometara na sat, s obzirom da je sada na više deonica brzina vozova ograničena na svega 10 do 20 kilometara na sat.
Kako je na početku radova izjavio generalni direktor “Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić, na trasi će biti rekonstrisana 52 mosta dužine 1,8 kilometara, 36 tunela 23,8 kilometara metara dužine, 90 putnih prelaza…
Prema najavama, radovi će biti završeni narednog leta.
Pruga je napravljena 1922.godine, a poslednji put rekonstruisana 1961. godine.
foto: Infrastruktura Železnica Srbije a.d.