Prvog dana 44. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu, predstavljeno je Donje Podunavlje kao turistička destinacija sa objedinjenom ponudom opština Golubac, Majdanpek, Kladovo i Negotin. Zbog ogromnog potencijala u kulturnom nasleđu, prirodnim lepotama, gastronomiji i ljubaznim domaćinima, ovaj region je prepoznat kao destinacija koja će tek pokazati svoje pune kapacitete u turizmu.
Turistički blogeri iz TripppinSrbija predstavili su publici svoje utiske iz Donjeg Podunavlja, sa preporukom lokacija i doživljaja koji moraju da se dožive na ovoj destinaciji. Prezentacija se nastavila panel diskusijom, na kojoj su učestvovali predsednici opština Golubac, Kladovo i Negotin, direktor Lepenskog Vira, predstavnica EU Delegacije u Srbiji i vođa projekta “EU za kulturno nasleđe i turizam” koji podržava razvoj i promociju turizma u Istočnoj Srbiji.
“Zaista sam ponosam stanovnik Kladova, mesta gde je Dunav najlepši. Vodopad Blederije je jedan od najlepših vodopada u Srbiji, a baštinimo i nasleđe Rimskog carstva Trajanovu tablu, ostatke Trajanovog mosta, koji je hiljadu godina bio najduži most na svetu i rimsko utvrđenje Dijanu. Najveći biser naše opštine je tvrđava Fetislam koju smo obnovili prošle godine, uz podršku Evropske unije i GIZ-a, Ministarstva turizma i predsednika Republike, ali i velikim zalaganjem našeg tima”, izjavio je Saša Nikolić, predsednik opštine Kladovo.
“Evropska unija je prijatelj Istočne Srbije. Zbog toga podržavamo razvoj turizma i bogatog kulturnog nasleđa, u saradnji sa opštinama, turističkim organizacijama i drugim institucijama na lokalu. Fokus nam je, između ostalog, da podržimo i privatni sektor u ekonomnskom razvoju i proširivanju njihovih ponuda. Istočna Srbija zaista ima šta da ponudi i zbog te svoje raznolikosti i potencijala, Evropska unija će nastaviti da je podržava kao i do sada”, rekla je Ana Stanković, menadžerka projekta EU Delegacije u Srbiji.
“Dva razloga su zašto Evropska unija ulaže u turizam i kulturno nasleđe u Istočnoj Srbiji. Prvo, turizam ima potencijal da bude pokretač ekonomskog razvoja i da stvara nova radna mesta. Drugi razlog je što je kulturno nasleđe važno za identitet, a kulturna raznolikost predstavlja najveće bogatstvo Evrope”, ispričao je Aleksandar Bec, vođa EU projekta za razvoj turizma i predstavnik GIZ-a.
Objedinjena ponuda lokalnih turističkih organizacija Donjeg Podunavlja je predstavljena u Hali 4, na štandu broj 4077. Štand će biti dostupan posetiocima sajma do zatvaranja, u nedelju, 26. februara.
Cilj promocije Donjeg Podunavlja je da se stvori prepoznatljiva turistička destinacija, u kojoj će svi akteri u oblasti turizma, ugostiteljstva, kulture i lokalnih vlasti sarađivati. Potrebno je da se postave standardi, zaokruži narativ o Donjem Podunavlju i Istočnoj Srbiji i da se umreže sve atrakcije, kako bi se omogućio nesmetani protok turista i posetilaca. Razvoj turizma doprinosi ekonomskom osnaživanju regiona, koji je prevashodno ruralan i koji trpi posledice odliva stanovništva. Turizam bi mogao da popravi tu sliku, omogućio mladima da ostanu u regionu, a svoju perspektivu prepoznaju upravo u turizmu i ugostiteljstvu.
Prezentaciju i panel diskusiju organizovali su turističke organizacije Golupca, Majdanpeka, Kladova i Negotina, turistički prostori Golubački grad i Lepenski Vir i zaštićeno prirodno područje Nacionalni park Đerdap, uz podršku Dunavskog centra za kompetenciju i projekta “EU za kulturno nasleđe i turizam” koji finansiraju Evropska unija i Nemačka Vlada, a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ u saradnji sa Ministarstvom turizma i omladine.
Autorka fotografija Ksenija Turnić