EU za poslovna udruženja u turizmu

Evropska unija opredelila je preko 140 hiljada evra za poslovna udruženja u oblasti turizma, ugostiteljstva i vinarstva. Podsticanjem udruživanja lokalnih pružaoca usluga i razvojem njihovih kapaciteta, doprineće unapređenju celokupne turističke ponude regiona. U ovom slučaju istočne Srbije i Šumadije.

Projekte kako da podstaknu razvoj svojih proizvoda i usluga i promovišu region kao turističku destinaciju, sprovodiće članovi Udruženja „Čarolija istoka“, Regionalne privredne komore za Zaječarski i Borski okrug i Udruženja vinara Šumadije. Udruženja će sredstva dobiti kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ koji finansiraju Evropska unija i Nemačka Vlada, a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ u partnerstvu sa Ministarstvom turizma i omladine.

„Čarolija istoka“ je poslovno udruženje čiji su članovi turističke agencije, vinarije, pružaoci privatnog smeštaja, hoteli, turistička domaćinstva i restorani na teritoriji opština Kladovo, Zaječar, Negotin i Majdanpek. Osnovni cilj projekta ove poslovne asocijacije je da osnaži svoje članove stvaranjem zajedničke turističke ponude, kao i obukama i treninzima na polju digitalnog marketinga i promocije.

Saradnja između članova će dovesti do umrežavanja turističkih lokaliteta, a usavršavanje do povećanja kompetitivnosti. Predviđena je i produkcija interaktivnih video sadržaja koji će putem društvenih mreža i digitalnih alatki dopreti do željene publike. Takođe, poseban fokus će biti na promociji u Bugarskoj i Rumuniji, ali i internacionalizaciji članovauopšte. Krajnji rezultat projekta je da se poveća broj turista, koji će biti zadovoljni uslugom i sadržajem u istočnoj Srbiji.

Regionalna privredna komora Zaječarskog i Borskog okruga će malim i srednjim preduzećima iz opština Kladovo, Negotin, Zaječar i Majdanpek omogućiti standardizovane obuke i edukaciju u usavršavanju usluga u turizmu i ugostiteljstvu. U skladu sa potrebama pružaoca usluga, biće organizovane potrebne obuke uz mentorski rad stručnjaka iz oblasti turizma, marketinga i ugostiteljstva. Cilj je da se standardizacijom u pružanju turističkih usluga poveća kompetitivnost regiona, i kao takav se predstavi na domaćem i stranom tržištu.

Osim stručnog usavršavanja, učesnici obuka će imati priliku da svoje uspešne priče o svojim biznisima predstave i preko TV emisije, koja je takođe planirana projektom. Emisija će obuhvatiti privrede, tematski podeljenih po opisu delatnosti koju pružaju. Plasiranjem TV sadržaja, turistička ponuda Zaječarskog i Borskog stići će do domaćih i stranih gostiju što će dodatno poboljšati prepoznatljivost regiona kao turističke destinacije.

Za kraj je projektovana studijska poseta regionu sa razvijenom turističkom uslugom, kako bi polaznici mogli da se izbliza upoznaju sa primerima dobre prakse.

Udruženje vinara Šumadije okuplja proizvođače vina iz cele Šumadije u cilju zajedničkog plasiranja proizvoda i standardizacije u proizvodnji. Sredstva Evropske unije će iskoristiti za nabavku modernih tehnologija za testiranje grožđa, procese fermentacije i samu proizvodnju vina. Oprema će doprineti ispunjavanju visokih standarda u proizvodnji vina, kontroli kvaliteta i smanjenu proizvodnih troškova.

Pored opreme, Udruženje vinara Šumadije će organizovati „Vinski karavan“ u šest gradova u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Obilaskom gradova u regionu sa odgovarajućim medijskim pokrivanjem, vinari iz Topole i Šumadije će prezentovati svoje proizvode vinskoj ali i široj javnosti. Cilj izlaganja u različitim gradovima je da se neposredno dođe do potencijalnih mušterija, ali i turistički promoviše region, pogotovo zadužbinski kompleks Oplenac u kojem se nalazi i Kraljeva Vinarija. Rekonstrukcija ove vinarije s početka dvadesetog veka biće takođe realizovana kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“.

Kako bi se ponude svih članova udruženja podjednako promovisale, kroz projekat će biti kreiran i vinski Atlas, koji će predstavljati vinsku kartu svih njihovih proizvoda. Na taj način će, uz standardizaciju kvaliteta, vina iz Topole i Šumadije biti dostupnija na domaćim i inostranim tržištima. Osnaživanjem vinskog turizma, jačaju se kapaciteti malih i srednih preduzetnika u Šumadiji i omogućava im se umrežavanje sa ostalim vinskim regionima u okruženju.

Podrška poslovnim asocijacijama je, posle podrške lokalnim samoupravama, regionalnim razvojnim agencijama i kreativnim industrijama, četvrti poziv koji će omogućiti razvoj turističkog sektora u okviru projekta „EU za kulturno nasleđe i turizam“.

Uskoro se očekuju i rezultati konkursa za privatni sektor, koji pokriva istočnu Srbiju, Donje Podunavlje i Topolu. Na taj način podrška Evropske unije je obuhvatile sve privredne nivoe, kao i javni i privatni sektor, što će doprineti sistemskom ekonomskom jačanju regiona i stvaranju novih radnih mesta.