Ševrolet šerifa iz Misurija

Kada se nakon završenih studija u Beogradu i godinu dana radnog iskustva na različitim poslovima, Knjaževčanin Vladimir Jeremić uputio preko okeana, imao je samo jedan cilj: da uspe u životu. Na početku se skrasio u jednom malom mestu na Aljasci sa oko 900 stanovnika, ali sa velikim dokovima uz koje su pristajali veliki teretni brodovi i kruzeri. Vredan i uporan, brzo je napredovao da bi nakon nekoliko godina kao deo menadžmenta kompanije dobio premeštaj u Sijetl.

Stari automobili su ga oduvek zanimali, ali je revija oldtajmera 2012. godine potpuno promenila njegov život. Bila je to ljubav na prvi pogled – vatreno crvena dama iz 1971. godine. Ševrolet korveta. Još tada je znao da će jednog dana imati dovoljno novca da ovaj auto bude njegov.

 

“Našao sam ga preko fejsbuka 2018. godine u jednom malom mestu u Misuriju, ispod Sent Luisa. Zanimljivo je da je pripadao tamošnjem šerifu, koji je voleo da se šepuri u njemu. Bio je potpuno očuvan. Nakon smrti vlasnika, udovica i potomci oglasili su prodaju. Odmah sam ih kontaktirao i već ujutru bio u njihovom domu. Bilo je i drugih zaintersovanih, ali sam ja bio brži”, priča nam Vladimir.

Te 1971. godine proizvedeno je 12.700 Ševrolet korveta, da bi 2018, kada je Vladimir postao ponosan vlasnik jedne od njih, bilo tek oko 4.000 registrovanih.

 

 

Sada ih je još manje a samim tim je i njihova vrednost veća. Pre godinu, dve u Srbiji je bio još jedan isti model, istog godišta, metalik sive boje, ali naš sagovornik misli da je prodat van granica Srbije. Njegov auto, sa originalnim metalnim branicima (od 1972. su isključivo od posebne vrste plastike), klima uređajem i krovom koji se skida, sada vredi bar dvostruko više nego kada ga je on kupio.

“Platio sam ga 22.000 dolara,a poseban kontejner kojim je dopremljen u Srbiju i transport platio sam još 3.000 dolara. Mislim da je njegova vrednost sada udvostručena ako ne i veća. Poslednja ponuda koju sam dobio bila je 50.000 evra. On i dalje izgleda savršeno. Prešao je samo 90.000 milja, ima 5.700 kubika, V9 motor, snage 350 konja.”

Ovaj nesvakidašnji oldtajmer atraktivnim izgledom i vatreno crvenom bojom pleni pažnju žitelja Knjaževca. Kad god mu poslovne obaveze u Americi dozvole, Vladimir uživa da u rodnom gradu, baš kao nekada prvi vlasnik – šerif u Misuriju, krstari gradskim ulicama. Rado prilaze i odrasli i deca, žele da razgledaju auto, saznaju nešto o njegovom poreklu i performansama, ali i da se fotografišu za uspomenu.

 

“Atraktivan je, pa ga je više mladenaca koristilo baš za venčanje. Bilo je pregovora i o učešću u spotu jedne velike srpske muzičke zvezde, ali je njoj bio potreban auto sa pet sedišta, tako da od uloge nije bilo ništa”, smeje se Vladimir i dodaje da je priča o njegovom ljubimcu objavljena na više nacionalnih medija u Srbiji i Bugarskoj.

Korveta je prvo javno prikazivanje imala na reviji starovremskih vozila u Knjaževcu, a Vladimir planira da atraktivnog četvorotoškaša predstavi i na sajmovima i revijama oldtajmera u zemlji i inostranstvu.

Za kupovinu Vladimirovog automobila zainteresovani su kolekcionari iz Švedske i Nemačke, ali on nema nameru da ga prodaje. Naprotiv, želi da uveća svoje kolekcionarsko blago, tako da je u porodičnom vlasništvu već i DKW iz 1952. godine a očekuje da mu uskoro iz Amerike bude dopremljen Camaro SS iz 1962. godine.

Da mu opsesija nisu samo oldtajmeri, pokazuje i to što u svom voznom parku ima i Teslu, savremeni električni automobil.

preuzeto: Blog Novo jutro